Algemene voorwaarden


Op al onze leveringen en diensten zijn de Algemene Bovag voorwaarden van toepassing.

 

Ons assortiment

Het assortiment op leijenhorst2wielers.nl is gelijk aan het assortiment in onze winkel. Op onze website kunt u zien of een product verkrijgbaar is in onze winkel en dus in zowel de winkel als online te koop is. U kunt een artikel ook direct online bestellen. Als een artikel niet op voorraad is in onze winkel, kunt u zien of het artikel voorradig is bij onze leverancier en kunt u het artikel toch online bestellen. Alle getoonde prijzen zijn inclusief BTW.

Privacy AVG; 

Leijenhorst 2wielers informeert en adviseert haar klanten doormiddel van e-mail/post/sms en Whatsapp. Als u bij ons een nieuwe fiets aankoopt of aanbiedt voor reparatie vragen wij uw persoonlijke gegevens. Wij bewaren uw gegevens nauwkeurig in een database die alleen bestemd is voor Leijenhorst2wielers. Wij geven uw gegevens niet aan derden!

Mailing van Leijenhorst2wielers;

Wij sturen u als volgt e-mail; 
2 maanden na aankoop nieuwe fiets: 1e Servicebeurt
6 maanden na aankoop nieuwe fiets: 2e Servicebeurt
12 maanden na aankoop nieuwe fiets: 3e Servicebeurt

Inruilvoorstel met actie aanbieding:
5 jaar na aankoop bij alle nieuwe fietsen exclusief kinderfietsen
2 jaar na aankoop alleen bij nieuwe kinderfietsen

Garantievoorstel alleen bij elektrische fietsen
23 maanden na aankoop per e-mail

Overige mailing:
0 tot 3x nieuws bericht van Leijenhorst2wielers per jaar.
Service/garantie gerelateerde berichten (bijvoorbeeld bij productie fabricagefout).

Per post;
22 maanden na aankoop een voorstel voor extra garantie alleen bij aankoop elektrische fietsen. Standaard facturering voor verkoop en reparatie.
Service berichten en/of fabricage fouten/terugroepacties.

Mobiel /SMS/WhatsApp;
Bij reparatie of aflevering van uw fiets kunt u van Leijenhorst2wielers een SMS/WhatsApp bericht ontvangen. Ook sturen wij indien noodzakelijk een betaalherinnering per sms of WhatsApp. Verder gebruiken wij uw mobiele nummer voor service/verkoop via WhatsApp chatfunctie indien u daar zelf mee start of naar vraagt.

Betalingsachterstand/Herinnering;
Voor een vervallen factuur of reparatienota gebruikt Leijenhorst2wielers alle mogelijkheden. U kunt hier zich niet voor uitschrijven! Indien wij niet tijdig een betaling van u ontvangen geven wij uw gegevens door aan Incassonet te Barneveld.

Wilt u zich voor e-mails en/of SMS/WhatsApp berichten uitschrijven? Mail het ons.

Plaatsen van een fietsbestelling

Wilt u een product online bestellen? Zoek het product dan eerst op in ons assortiment. Geef de gewenste hoeveelheid en specificaties aan. Klik vervolgens op de link “plaats in winkelmand”  om het product aan uw winkelwagen toe te voegen. 

Als u wilt kunt u nog meer producten toevoegen of producten weer verwijderen. Uw winkelwagen toont direct welke prijzen, kortingen, (bezorg)kosten en levertijd voor uw bestelling gelden. U ziet altijd een duidelijk totaalbedrag, bij ons zijn er nooit verborgen kosten. Alle getoonde prijzen zijn inclusief BTW.
Het is ook mogelijk om zowel nieuwe als gebruikte fietsen online te bestellen. Echter om de kwaliteit en de juiste fietsafstelling te kunnen waarborgen worden de fietsen alleen afgeleverd via de winkel. Thuisbezorging is alleen mogelijk binnen een straal van 25 km vanaf Voorthuizen en loopt uitsluitend via Leijenhorst 2wielers. Bij de aflevering van een nieuwe fiets stellen wij de fiets naar uw maat af en ontvangt u indien van toepassing het Leijenhorst 2wielers service pakket. 

Heeft u alle gewenste artikelen aan uw winkelwagen toegevoegd? Dan kunt u een bestelling plaatsen door op de link ‘bestellen’ te klikken. 

Het bestelproces bestaat uit deze eenvoudige stappen:

  1. Voeg eventuele opmerkingen toe, zoals bijv. de montage van kinderzitje of fietscomputer bij aanschaf van een fiets.
  2. Selecteer transportmethode door ophalen of bezorgen aan te vinken.
  3. Voer uw gegevens in.
  4. Controleer uw bestelling
  5. Klik op  ‘Reken uw bestelling af door vooruitbetaling’
  6. Na bestelling zullen wij contact met u opnemen.
  7. U kunt ook kiezen om de besteling af te halen in de winkel.

    Na het plaatsen van uw bestelling ontvangt u een e-mail ter bevestiging.  

 

Prijzen

De getoonde webshop prijzen zijn inclusief BTW en gelden alleen voor de webshop. Voor eventuele montage van gekochte artikelen hanteren wij onze Bovag tarieven. De gekochte artikelen in de winkel monteren wij indien mogelijk gratis.
Onze actieprijzen zijn in de winkel als de webshop wel gelijk.

 

Levertijd

Voor de meeste bestellingen geldt: op werkdagen voor 17:00 uur besteld, binnen 48 uur bezorgd. U kunt uw bestelling ook klaar laten zetten in de winkel. Dan zijn er geen bezorgkosten aan verbonden.
Sommige artikelen kunnen (tijdelijk) een langere levertijd hebben. Van ieder artikel geven wij aan wat de verwachte levertijd is. De levertijd van je totale bestelling wordt bepaald door het artikel met de langste levertijd.
Online kunt u ook zien of het gewenste artikel op voorraad is bij onze leverancier. Als het bij de leverancier op voorraad is kunt u het artikel thuis laten bezorgen of in onze winkel. Laat u het in de winkel bezorgen, dan zijn er geen bezorgkosten aan verbonden.

Retouren/ruilen

Voldoet uw product of fiets niet aan uw verwachtingen? Wij doen niet moeilijk en geven binnen 2 weken altijd uw geld terug. Of u ruilt uw product/fiets voor een alternatief. De eventuele verzend/transportkosten komen voor rekening van de consument. Bent u na 2 weken niet tevreden over uw product? Kom bij ons in de winkel, samen komen wij er altijd uit.

 

Extra garantie

Wat houdt extra garantie in? 

  • Bij het aangaan van de extra garantie wordt de garantie verlengd tot max 5 jaar.
  • De extra garantie gaat in op het moment van betaling niet eerder en niet later.
  • Na afsluiten en betaling van de extra garantie ontvangt u per post een uniek certificaat.

 

Kosten

  • De afsluitkosten zijn €200,- voor totaal 5 jaar garantie!
  • De jaarpremie is éénmalig en niet verlengbaar!

 Welke onderdelen?

  • Extra garantie heeft betrekking op materiaal- en/of constructiefouten aan het aandrijfsysteem, het batterijpakket, de motor, het bedieningsdisplay en alle overige elektronische onderdelen.
  • Slijtage als gevolg van normaal gebruik valt buiten extra garantie. Als slijtagegevoelige onderdelen worden onder meer aangemerkt: banden, ketting, kettingbladen, cranck, kabels, remmen, zadel, lampen, remblokken, bracketas en terugtraprem. 
  • Een accu die als gevolg van slijtage en veelvuldig gebruik minder word valt buiten de garantie.
  • De batterijlader is niet toe te wijzen aan een framenummer en is daarom uitgesloten van extra garantie. 
  • Accessoires die niet tot de standaarduitrusting van de E-bike behoren, zoals een Range Extender of tweede batterijpakket, vallen buiten extra garantie.

 Welke voorwaarden stelt Leijenhorst2wielers;

  • Extra garantie geldt alleen voor elektrische fietsen nieuw gekocht bij Leijenhorst2wielers.
  • De extra grantie kan alleen worden afgesloten binnen de standaard 2 jaar fabrieksgarantie.
  • Uw elektrische fiets wordt jaarlijks gecontroleerd in onze werkplaats.
  • Uw fiets is niet opgevoerd.
  • Leijenhorst2wielers behoudt het recht dit contract te ontbinden als wij misbruik of valsheid in geschriften ontdekken.

 

Betalen

U rekent uw online aankopen in de webshop veilig af met iDEAL.
U kunt ook kiezen voor vooruitbetaling. Hierbij dient u het bedrag via uw eigen bank over te maken onder vermelding van uw naam, en het pakbonnummer die in de email staat die u ter bevestiging na uw bestelling heeft ontvangen.

Voor standaard facturen hanteert Leijenhorst2wielers een betalingstermijn van 14 dagen
Voor een herinnering 7 dagen en een laatste factuur 5 dagen.

Bezorgen

U kunt uw online fietsbestelling in veel gevallen afhalen bij Leijenhorst 2wielers en altijd laten bezorgen op een adres naar keuze in Nederland. De meeste artikelen leveren wij via de reguliere pakketdienst van PostNL. Daarnaast worden bepaalde producten geleverd door de leveranciers van producten. 

Bezorgen in de winkel 
De meeste online bestellingen kunt u afhalen bij Leijenhorst 2wielers. De gratis parkeermogelijkheid bij onze winkel maakt het afhalen van je bestelling gemakkelijk.

Bezorgen op een adres naar keuze via PostNL pakketservice
Veel bestellingen worden bezorgd door PostNL pakketservice. De bezorging vindt plaats van dinsdag tot en met zaterdag van 9.00 tot 20.00 uur. Indien uw pakket na twee pogingen niet bij u of uw buren afgeleverd kan worden, dan krijgt u bericht dat u het pakket kunt afhalen bij een afhaalpunt van PostNL bij u in de buurt. 

Bezorgen op een adres naar keuze (bijvoorbeeld thuis of op je werk) met PostNL pakketservice is gratis bij bestellingen vanaf € 75,-. Voor het bezorgen van bestellingen tot € 75,- rekenen wij € 6,95 bezorgkosten. Voor bezorgen in het buitenland gelden de normale bezorgtarieven van de pakketdienst.

Thuisbezorgen van nieuwe- of gebruikte fietsen door Leijenhorst 2wielers
Binnen Nederland (exclusief Waddeneilanden) bezorgen wij nieuwe- en gebruikte fietsen geheel gratis. De bestellingen bij Leijenhorst leveren wij bij u thuis af. Je dient aanwezig te zijn om het artikel in ontvangst te nemenIn complexen zonder lift leveren wij maximaal tot de derde verdieping. Levering over de drempel moet wel fysiek mogelijk zijn in de originele verpakking.
Bij aflevering aan huis is de fiets helemaal rijklaar, wanneer u heeft aangegeven, eventuele kinderzitjes, fietstassen, fietscomputers e.d. gemonteerd, fiets is getectyleerd en hij wordt voor u op de juiste hoogte afgesteld. Bij de aflevering van een nieuwe fiets stellen wij de fiets naar uw maat af en ontvangt u het Leijenhorst 2wielers service pakket. 

Meeneemprijs

Bij Leijenhorst2wielers kan u een fiets aanschaffen voor de prijs van internet. Hierin zijn een aantal voorwaarden aan verbonden. Wij registreren iedere verkochte fiets en zullen bij service en/of reparatie altijd controleren welke service u gekocht heeft bij aankoop.
Op de pagina 'meeneemprijs' ziet u keurig in overzicht wat de verschillen zijn.

Klachten & garantie

Heeft u een klacht over een product, uw bestelling of onze dienstverlening? Leijenhorst 2wielers verneemt dit graag. Stuur z.s.m. en te allen tijde een e-mail naar info@leijenhorst2wielers.nl of vul ons contactformulier in om de klacht door te geven. Wij zoeken altijd naar een passende oplossing. U ontvangt binnen 3 werkdagen een ontvangstbevestiging. Wij nemen uw klacht onder de aandacht en streven ernaar uw klacht binnen 5 werkdagen inhoudelijk te beantwoorden. Het komt helaas voor dat onze reactie wat langer duurt, bijvoorbeeld vanwege de complexiteit van een klacht, maar zullen uiterlijk binnen 14 dagen inhoudelijk reageren. Zie ook onze Bovag voorwaarden.

Bij online bestellingen adviseren wij u het pakket bij ontvangst te controleren. Hoe zorgvuldig Leijenhorst 2wielers ook te werk gaat, het kan voorkomen dat u andere artikelen heeft ontvangen dan besteld of dat het artikel beschadigd is. Indien dit het geval is, stuur dan zo spoedig mogelijk en te allen tijde een e-mail naar onze klantenservice info@leijenhorst2wielers.nl om de klacht door te geven. Wij zoeken dan voor u naar een passende oplossing.

Bovag kwaliteitskeurmerk

Leijenhorst 2wielers, handelend onder de naam van Leijenhorst 2wielers, heeft het Bovag Waarborg. Het Bovag Waarborg is het kwaliteitskeurmerk voor fietsspeciaalzaken en het kopen van producten en diensten via de vakhandel. Dit Bovag waarborg biedt u veel zekerheden: 

Duidelijkheid over kosten: wij informeren u voorafgaand aan het bestelproces duidelijk over alle eventuele bijkomende kosten, zoals bezorgkosten en retourkosten. 
Bedenktijd: het Bovag Waarborg geeft bij de aanschaf van producten en diensten recht op een bedenktijd van minimaal 7 kalenderdagen.
Klachtenbemiddeling: bij klachten reageren wij altijd binnen maximaal 14 dagen. Bent u niet tevreden over hoe Leijenhorst 2wielers uw klacht behandelt? Dan biedt de Bovag onafhankelijke klachtenbemiddeling. 
Privacy: wij gebruiken uw gegevens alleen om uw aankoop af te handelen en indien nodig contact op te nemen over uw bestelling. Uiteraard gaan wij uiterst zorgvuldig met uw gegevens om en houden wij ons aan de Wet Bescherming Persoonsgegevens. Als u toch vindt dat wij uw gegevens op een incorrecte manier gebruiken, kunt u uiteraard bezwaar maken door contact op te nemen met info@leijenhorst2wielers.nl



Veiligheid: als u persoonsgegevens verstrekt of een betaling doet op de Leijenhorst 2wielers-website, gebeurt dit altijd via een beveiligde verbinding. Alle privacygevoelige transactiegegevens worden versleuteld over internet verstuurd in onze SSL-omgeving. Wij hebben onze webshop optimaal beveiligd tegen inbraak, virussen en andere risico’s. 

De Algemene Voorwaarden van de Bovag zijn van toepassing op al uw aankopen op Leijenhorst 2wielers.nl. Deze Algemene Voorwaarden van BOVAG Tweewielerbedrijven zijn tot stand gekomen in overleg met de Consumentenbond en de ANWB in het kader van de Coördinatiegroep Zelfreguleringsoverleg (CZ) van de Sociaal-Economische Raad en treden in werking per september 2006